Regulamin sklepu internetowego

Regulamin Sklepu

Regulamin sklepu

FAQ

Zakupiony przez Ciebie produkt wysyłany jest na Twojego maila automatycznie po złożeniu zamówienia i dokonaniu płatności.

Akceptujemy płatności online PayU, BLIK, paynow, PayPal.

Co do zasady możesz odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, chyba, że zgodnie z Twoją zgodą wyrażoną w checkbox’ie przy składaniu zamówienia prawo do odstąpienia od Umowy zostało utracone po wysłaniu Ci linka do ebooka/kursu/masterclassu.

§ 1 Słownik Pojęć

Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą umowę sprzedaży na odległość lub umowę o świadczenie usług albo umowę o dostarczanie treści lub usług cyfrowych
Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych zawierająca ze Sprzedawcą umowę świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez wejście na stronę internetową Sprzedawcy i korzystanie z jej funkcjonalności
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (tj. konsument w rozumieniu art. 22(1) kodeksu cywilnego)
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą, a także wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, z wyłączeniem Przedsiębiorcy na prawach konsumenta
Sprzedawca – Ewelina Kaczmarczyk, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Lelcia – Ewelina Kaczmarczyk, ul. Obrońców Wybrzeża 5/71, 80-398 Gdańsk, NIP: 7432029020, REGON: 363327346
Sklep/ Strona internetowa – lelcia.pl
Złożenie zamówienia – wypełnienie formularza zamówienia i jego zatwierdzenie poprzez kliknięcie przez Klienta przycisku “Kupuję i płacę” lub innego równoważnego, które traktowane jako złożenie wiążącego oświadczenia woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży na odległość
Umowa – umowa o dostarczanie treści lub usług cyfrowych albo umowa o świadczenie usług, w zależności od konkretnie zawartej między Sprzedawcą a Klientem umowy
Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej (np. ebooki)
Usługa cyfrowa – usługa, która pozwala na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej lub wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, a także inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej
Produkty – łącznie Treści cyfrowe oraz Usługi cyfrowe
Konto – zbiór danych przechowywanych w systemie teleinformatycznym sklepu internetowego dotyczący danego Klienta, jego adresu oraz składanych przez niego zamówień, umożliwiający m.in. przeglądanie historii zamówień
Koszyk – usługa dostępna w ramach funkcjonalności Sklepu, umożliwiająca zbiorcze ujęcie wybranych przez Klienta Produktów, w tym łączne przedstawienie ceny Produktów oraz kosztów ewentualnej dostawy
Opinia – ocena Produktów, z których Klient korzystał lub które są przedmiotem zawartej między Klientem a Sprzedawcą Umowy, a także ocena obsługi Sklepu lub jego ogólnych wrażeń w związku z procesem zakupowym
Nielegalne treści – oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa, a także informacje niezgodne z Regulaminem Sklepu Sprzedawcy
DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych)

§ 2 Postanowienia Ogólne

Podsumowanie: Tutaj dowiesz się jak korzystać ze Sklepu oraz jak się ze mną skontaktować

  1. Regulamin sklepu określa zasady zawierania i realizacji Umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu internetowego między Sprzedawcą a Klientem, w tym prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klienta, a także zasady postępowania reklamacyjnego oraz rozwiązywania sporów. Regulamin określa także zasady i warunki korzystania ze Sklepu oraz Strony internetowej i ich funkcjonalności, w szczególności narzędzia umożliwiające przeglądanie Strony internetowej, dokonywanie zakupów Produktów uwidocznionych na stronie Sklepu, zakładanie i prowadzenie Konta Klienta, dodawanie opinii i komentarzy.
  2. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Strony internetowej Sprzedawcy:
    1. zawieranie Umów – w zakresie Produktów dostępnych w Sklepie;
    2. rejestracja i korzystanie z Konta Klienta;
    3. dodawanie opinii i komentarzy – Klient może dodać opinię na temat zakupionego produktu lub Użytkownik może dodać komentarz na blogu;
    4. przesyłanie wiadomości drogą mailową, w których Sprzedawca potwierdza m.in. otrzymanie zamówienia, otrzymanie płatności, przyjęcie zamówienia do realizacji, zrealizowanie zamówienia.
  3. Korzystanie ze Sklepu/Strony internetowej możliwe jest pod warunkiem spełniania minimalnych wymagań technicznych:
    1. posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającego dostęp do Internetu;
    2. dostęp do Internetu;
    3. posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
    4. posiadanie adresu mailowego;
    5. dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF, DOC, ZIP, XSL, MOV, AVI, MP3 (format plików jest wskazany w opisie danego Produktu).
  4. Ceny uwidocznione w sklepie są cenami brutto.
  5. Nie jest możliwe złożenie zamówienia w sklepie anonimowo.
  6. Sklep oraz Strona internetowa skierowane są do osób powyżej 18 r.ż.
  7. Regulamin stanowi wzorzec umowy zawieranej na odległość – jego treść stanowi treść zawartej pomiędzy stronami umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną.
  8. Korzystając ze sklepu internetowego zabronione jest przedstawianie treści o charakterze bezprawnym, treści zawierających informacje nieprawdziwe, wprowadzające w błąd, wulgarne czy obraźliwe.
  9. Użytkownik jest uprawniony do złożenia reklamacji w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Strony internetowej Sprzedawcy za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w ust. 10 poniżej. Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Użytkownikowi na papierze lub innym trwałym nośniku np. drogą mailową.
  10. Kontakt ze Sprzedawcą w każdej sprawie związanej ze Sklepem, zamówieniami, ofertami, Stroną internetową i oferowanymi przez nią funkcjonalnościami (punkt kontaktowy dla odbiorców usług) jest możliwy:
    1. telefonicznie: 536 488 909
    2. mailowo: kontakt@lelcia.pl
    3. korespondencyjnie: ul. Obrońców Wybrzeża 5/71, 80-398 Gdańsk.
  11. Niezależnie od środków komunikacji wskazanych w ust. 10 powyżej, Sprzedawca udostępnia także możliwość komunikacji online za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na Stronie internetowej. Formularz:
    1. gwarantuje zachowanie pisemnej korespondencji, w tym daty i godziny takiej korespondencji,
    2. spełnia wymogi trwałego nośnika,
    3. umożliwia szybkie i efektywne kontaktowanie się ze Sprzedawcą.
  12. Kontakt ze Sprzedawcą w każdej sprawie związanej ze stosowaniem rozporządzenia DSA (punkt kontaktowy dla organów państw członkowskich, Komisji Europejskiej i Rady Usług Cyfrowych) jest możliwy poprzez adres e-mail: kontakt@lelcia.pl w języku polskim i angielskim.

§ 3 Złożenie Zamówienia

Podsumowanie: Tutaj dowiesz się jak złożyć zamówienie w Sklepie i kiedy zostaje między nami zawarta Umowa

  1. Złożenie zamówienia w Sklepie możliwe jest jako Klient posiadający Konto w Sklepie (Klient zarejestrowany) albo jako Klient będący gościem (Klient bez rejestracji/ niezarejestrowany).
  2. Produkty dostępne w Sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy.
  3. Złożenie zamówienia dokonuje się poprzez:
    1. wybór Produktu znajdującego się w asortymencie Sklepu, wybór wariantu danego Produktu (jeśli dotyczy) oraz naciśnięcie przycisku „Dodaj do koszyka”;
    2. przejście do Koszyka, w którym znajdują się dodane tam Produkty i następnie naciśnięcie przycisku „przejdź do płatności” bądź przejście do formularza zamówienia poprzez naciśnięcie przycisku „do kasy”;
    3. przejście do formularza zamówienia, gdzie podane zostają dane Klienta, adres mailowy oraz następuje wybór metod płatności (podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest dobrowolne, ale brak ich podania uniemożliwi złożenie zamówienia);
    4. zapoznanie się z treścią Regulaminu sklepu oraz zaznaczenie checkboxa, jeśli Klient akceptuje jego treść – akceptacja jest dobrowolna, ale brak akceptacji uniemożliwi złożenie zamówienia;
    5. wyrażenie zgody na dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym przed upływem 14 dni od dnia zawarcia Umowy i oświadczenie o przyjęciu do wiadomości utraty prawa do odstąpienia od Umowy – wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale brak zaznaczenia tej opcji uniemożliwi złożenie zamówienia;
    6. naciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
  4. W formularzu zamówienia Klient musi podać prawdziwe dane i ponosi on odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych lub niepoprawnych danych. Składając zamówienie Klient oświadcza, że podane przez niego w trakcie składania zamówienia dane są prawdziwe i sprawdził ich poprawność, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności. Sprzedawca zastrzega sobie jednak uprawnienie do weryfikacji poprawności i prawdziwości podanych danych poprzez kontakt mailowy lub telefoniczny z Klientem.
  5. Klient podejmuje odpowiednie kroki techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty.
  6. Naciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę” stanowi wiążące oświadczenie woli zawarcia Umowy zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu obowiązującego w dacie złożenia oświadczenia Klienta (złożenie Sprzedawcy oferty).
  7. Po naciśnięciu przycisku „Kupuję i płacę” Klient zostaje przeniesiony na stronę transakcyjną celem dokonania płatności za zamówienie.
  8. Umowa traktowana jest jako zawarta od chwili przyjęcia zamówienia, co następuje poprzez wysłanie na adres mailowy podany przez Klienta w formularzu zamówienia wiadomości z potwierdzeniem realizacji zamówienia. Wiadomość zostaje wysłana po prawidłowo dokonanej płatności, o której mowa w pkt 6 powyżej. Wiadomość poczytuje się za przyjęcie przez Sprzedawcę oferty złożonej przez Klienta zgodnie z ust. 1-6 powyżej.
  9. Po przyjęciu zamówienia Klient otrzymuje na podany w formularzu zamówienia adres mailowy potwierdzenie złożonego zamówienia wraz z załączonym potwierdzeniem zawarcia Umowy, zawierającym informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta wraz z formularzem odstąpienia od Umowy oraz potwierdzeniem z art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o prawach konsumenta tj. informację o udzielonej przez Klienta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.
  10. Sprzedawca może nie przyjąć zamówienia złożonego przez Klienta (anulowanie zamówienia) – wówczas nie dochodzi do zawarcia Umowy, a Klientowi w terminie 7 dni zwracane są wszystkie dokonane przez niego płatności.
  11. Sprzedawca doręcza fakturę drogą elektroniczną na podany adres e-mail na żądanie Klienta zgłoszone zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§ 4 Przedsprzedaż

Podsumowanie: Tutaj dowiesz się na jakich zasadach działa przedsprzedaż

  1. Sprzedawca może zorganizować Przedsprzedaż, przez którą rozumie się zaproszenie do zawarcia Umowy w sytuacji, gdy Sprzedawca nie ma jeszcze dostępu do oferowanego Produktu lub oferowany Produkt jeszcze nie istnieje (w szczególności, gdy treść lub usługa cyfrowa nie ma jeszcze ostatecznego kształtu umożliwiającego niezwłoczne zrealizowanie zamówienia).
  2. Produkty będące w Przedsprzedaży są wyraźnie oznaczone na stronie danego produktu.
  3. Do produktów w Przedsprzedaży odpowiednie zastosowanie znajduje § 3 powyżej, z zastrzeżeniem poniższych postanowień.
  4. Sprzedawca na stronie danego Produktu wskazuje przybliżony czas realizacji zamówienia. Czas realizacji zamówienia może ulec zmianie, o czym Sprzedawca niezwłocznie informuje Klienta. Jeśli Klient wyraźnie sprzeciwi się zmianie czasu realizacji zamówienia – Sprzedawca anuluje zamówienie i w terminie 7 dni zwraca Klientowi uiszczoną przez niego cenę za Produkt.
  5. Umowa traktowana jest jako zawarta od chwili przyjęcia zamówienia, co następuje poprzez wysłanie przez Sprzedawcę na podany przez Kupującego adres e-mail wiadomości o zrealizowaniu zamówienia.

§ 5 Realizacja Zamówienia

Podsumowanie: Tutaj dowiesz się jakie wymagania musi spełniać Twoje środkowisko cyfrowe, aby możliwe było korzystanie z mojego produktu, a także kiedy i w jaki sposób zostanie Ci dostarczony zakupiony przez Ciebie produkt, w tym aspekty związane z modyfikacją lub aktualizacją produktu

  1. Korzystanie z treści cyfrowych oraz usług cyfrowych możliwe jest przy spełnieniu następujących wymogów technicznych:
    1. posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającego dostęp do Internetu;
    2. dostęp do Internetu;
    3. posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
    4. posiadanie adresu mailowego;
    5. dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF, DOC, ZIP, XSL, MOV, AVI, MP3 (format plików jest wskazany w opisie danego Produktu).
  2. Klient przed zawarciem umowy zobowiązany jest sprawdzić czy jego środowisko cyfrowe jest kompatybilne z wymogami, o których mowa w ust. 1 powyżej. W przypadku zaistnienia dodatkowych wymogów, niewymienionych w ust. 1 powyżej, Sprzedawca informuje o tym Klienta przed zawarciem Umowy, w szczególności poprzez odpowiednie informacje wskazane w opisie Produktu. Klient obowiązany jest współpracować ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową, o którym mowa w § 10 wynika z cech środowiska cyfrowego Klienta.
  3. Zrealizowanie zamówienia następuje przez przesłanie na adres mailowy Klienta, podany przy składaniu zamówienia, linku umożliwiającego odtworzenie lub pobranie treści cyfrowej albo uzyskanie dostępu do usługi cyfrowej. Klient może odtworzyć lub pobrać treści cyfrowe albo uzyskać dostęp do usługi cyfrowej także za pośrednictwem Konta klienta, do którego uzyskał dostęp zgodnie z § 11 poniżej.
  4. Realizacja zamówienia następuje niezwłocznie, nie później niż 48 godzin od zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, chyba że inaczej wskazano w opisie Produktu. W przypadku braku otrzymania wiadomości, o której mowa w ust. 3 powyżej, Klient zobowiązany jest skontaktować się ze Sprzedawcą.
  5. Sprzedawca może wprowadzić limit pobrań treści cyfrowej (np. pobranie ebooka za pomocą udostępnionego linku możliwe jest tylko 5 razy). W przypadku wprowadzenia limitu pobrań, Sprzedawca w opisie danego Produktu wskazuje Kupującemu, ile razy może pobrać treść cyfrową w ramach jednej Umowy.
  6. Sprzedawca może wprowadzić ograniczenia czasowe w dostępie do treści lub usługi cyfrowej (np. pobranie ebooka za pomocą udostępnionego linku możliwe jest tylko przez 30 dni). W przypadku wprowadzenia takiego ograniczenia, Sprzedawca w opisie danego Produktu wskazuje Kupującemu, przez jaki czas Kupujący ma możliwość pobrania, odtworzenia lub dostępu do treści lub usługi cyfrowej.
  7. Sprzedawca może wprowadzać zabezpieczenia treści i usług cyfrowych. Służą one zapobieganiu nielegalnemu rozpowszechnianiu treści i usług cyfrowej. Sposób zabezpieczenia (np. znak wodny) wskazany jest w opisie Produktu. Usuwanie zabezpieczeń jest niedozwolone.
  8. Sprzedawca dostarcza treści cyfrowe i usługi cyfrowe w najnowszej wersji dostępnej na dzień zawarcia Umowy, chyba że inaczej wskazano w opisie Produktu.
  9. Sprzedawca może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z Umową z następujących przyczyn:
    1. uzasadniona potrzeba dokonania zmian redakcyjnych lub graficznych;
    2. uzasadniona potrzeba dokonania zmian merytorycznych;
    3. uzasadniona potrzeba dostosowania do zmiany modelu biznesowego.
  10. Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta o zmianie, o której mowa w ust. 9 powyżej. Jeżeli zmiana istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystania z nich Sprzedawca informuje także o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do wypowiedzenia Umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana, chyba że Sprzedawca zapewnił Klientowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z Umową, w stanie niezmienionym.
  11. Ust. 9 powyżej nie dotyczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób jednorazowy (np. ebooki).
  12. Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz dostarcza je Klientowi przez czas:
    1. dostarczania treści cyfrowej lub usługi cyfrowej określony w Umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły lub
    2. zasadnie oczekiwany przez Klienta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane oraz okoliczności i charakter Umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jednorazowo lub częściami.
  13. W razie wątpliwości przyjmuje się, że stosownie do ust. 12 lit. b powyżej, Sprzedawca nie jest zobowiązany do dostarczania aktualizacji treści cyfrowych w postaci ebooków, nagrania kursów online, nagrania webinarów (w tym mastermind lub masterclass) online, chyba, że co innego wskazano w opisie Produktu.
  14. Jeżeli Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Sprzedawcę zgodnie z ust. 12 powyżej, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
    1. poinformował Klienta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
    2. niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedawcę.
  15. Odstąpienie od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz dokonanie reklamacji treści cyfrowej lub usługi cyfrowej następuje zgodnie z zasadami wskazanymi w § 8-10 poniżej.
  16. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Klient jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.

§ 6 Licencja

Podsumowanie: Tutaj dowiesz się w jakim zakresie udzielam Ci licencji na korzystanie z produktu

  1. Sprzedawca oświadcza, że treści oraz usługi cyfrowe dostępne w Sklepie stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy, chyba, że inaczej wskazano w opisie danego produktu.
  2. Jeśli Sprzedawca nie posiada praw autorskich do treści lub usługi cyfrowej dostępnych w Sklepie lub jest współtwórcą treści lub usługi cyfrowej dostępnych w Sklepie, Sprzedawca oświadcza, że na podstawie odpowiednich umów lub udzielonych mu zgód jest uprawniony do udzielenia Klientowi licencji (lub odpowiednio – sublicencji) na zasadach określonych poniżej.
  3. W ramach zawieranej między Sprzedawcą a Klientem umowy o dostarczanie treści cyfrowych lub usług cyfrowych, Sprzedawca udziela Klientowi nieograniczonej w czasie oraz terytorialnie licencji niewyłącznej, chyba że inaczej wskazano w opisie Produktu (np. dostęp do treści lub usługi cyfrowej udostępnianej za pośrednictwem Konta klienta jest ograniczony czasowo).
  4. Licencja, o której mowa w ust. 3 powyżej udzielana jest na następujących polach eksploatacji:
    1. wprowadzanie treści cyfrowej do pamięci urządzenia/urządzeń Klienta,
    2. odczyt treści cyfrowej przez Klienta,
    3. dostęp do usługi cyfrowej przez Klienta zgodnie z opisem Produktu,
    4. druk treści cyfrowej na papierze w jednym egzemplarzu na własny użytek osobisty Klienta,
    5. zmiana formatu pliku treści cyfrowej (np. z PDF na EPUB/MOBI) przez Klienta, dokonana na własny użytek osobisty.
  5. Klient nie jest uprawniony do udostępniania treści lub usługi cyfrowej osobom trzecim.
  6. Klient nie jest uprawniony do udzielania sublicencji (dalsza licencja).
  7. Jeśli Klient chce uzyskać licencję na dodatkowych polach eksploatacji (np. wprowadzanie do obrotu w ramach własnej działalności gospodarczej), zobowiązany jest skontaktować się ze Sprzedawcą w celu uzyskania takiej zgody oraz uzyskania dodatkowo płatnej licencji w tym zakresie, po uprzednim omówieniu warunków umowy.

§ 7 Płatności

Podsumowanie: Tutaj dowiesz się jak można zapłacić za produkty w moim sklepie

  1. Sklep oferuje możliwość dokonania płatności jedynie w formie przedpłat tj. przed realizacją zamówienia.
  2. Płatności można dokonać w sposób wybrany w momencie składania zamówienia spośród udostępnionych przez Sprzedawcę – m.in. płatności online PayU, BLIK, paynow, PayPal.
  3. W przypadku indywidualnego dostosowania ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji (ceny spersonalizowane tj. ceny ustalane dla poszczególnych osób lub kategorii osób w oparciu o kryteria takie m.in. lokalizacja, preferencje, zachowania), Sprzedawca poinformuje o tym Klienta poprzez umieszczenie stosownej informacji w opisie Produktu.
  4. Sprzedawca może organizować akcje promocyjne polegające m.in. na udostępnieniu kuponu rabatowego (kwotowego lub procentowego) na wybrane Produkty lub cały asortyment albo obniżeniu ceny Produktu (kwotowo lub procentowo), obowiązujące przez limitowany czas (określony z góry lub do odwołania). Akcja promocyjna może być skierowana do określonej grupy odbiorców lub do nieograniczonego kręgu odbiorców. Promocje nie łączą się ze sobą, chyba, że inaczej wskazano w komunikatach Sprzedawcy lub oddzielnych regulaminach. Sprzedawca może wprowadzić oddzielny regulamin promocji, regulujący zasady danej akcji promocyjnej.
  5. W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
  6. Jeżeli Produkt jest dostępny w Sklepie w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia wprowadzenia do Sklepu do dnia wprowadzenia obniżki.

§ 8 Odstąpienie od Umowy

Podsumowanie: Tutaj dowiesz się czy przysługuje Ci uprawnienie do zwrotu produktu w terminie 14 dni od jego zakupu, a jeśli tak – jak to zgłosić

  1. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł Umowę ze Sprzedawcą – może w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy odstąpić od niej bez podawania przyczyny. W przypadku odstąpienia od Umowy – umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  2. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 1 powyżej, wystarczy złożyć Sprzedawcy oświadczenie o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu.
  3. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy w formie dowolnej. Odstąpienie od Umowy następuje w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Skorzystanie z prawa do odstąpienia od Umowy może nastąpić np. poprzez:
    1. wysłanie do Sprzedawcy informacji na adres mailowy kontakt@lelcia.pl.
    2. wysłanie do Sprzedawcy wypełnionego formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu na adres mailowy kontakt@lelcia.pl bądź na adres korespondencyjny ul. Obrońców Wybrzeża 5/71, 80-398 Gdańsk.
  4. Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Formularz oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (załącznik do tego Regulaminu) jest przekazywany w formie elektronicznej w sposób wskazany w § 3 pkt 9 niniejszego Regulaminu.
  6. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, tj. m.in.:
    1. o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
    2. umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie zawarcia umowy (zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta) oraz informację o udzielonej przez Klienta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.
  7. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca może uniemożliwić Klientowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności poprzez uniemożliwienie dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie Konta użytkownika w tym zakresie.
  8. Jeżeli Klient wykonuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usług, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  9. W przypadku uznania, że Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, złożone oświadczenie o odstąpieniu od umowy nie wywołuje skutków prawnych.

§ 9 Skutki odstąpienia od Umowy

Podsumowanie: Tutaj dowiesz się czym skutkuje zgłoszenie zwrotu produktu

  1. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy, z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.
  2. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy.
  3. Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem.

§ 10 Reklamacja Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta

Podsumowanie: Tutaj dowiesz się w jakim czasie możesz zgłosić reklamację zakupionego produktu i jak to zrobić

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu 2 lat od tej chwili.
  2. Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z Umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
    1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
    2. przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Klientowi, o którym Klient powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
  3. Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z Umową, muszą:
    1. nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
    2. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których Klient może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
    3. – nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,

      – przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

      – publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Klienta o zawarciu Umowy;

    4. być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Klient może rozsądnie oczekiwać,
    5. być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Klientowi przez Sprzedawcę przed zawarciem Umowy.
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową, jeżeli Klient, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha treści cyfrowej lub usługi cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
  5. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
  6. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
  7. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
  8. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową.
  9. Sprzedawca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi Sprzedawca.
  10. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    1. doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych;
    2. Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta;
    3. brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;
    4. brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniej próby doprowadzenia do ich zgodności z umową;
    5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
  11. Klient nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową jest nieistotny.
  12. Klient może skorzystać z formularza reklamacji dostępnego na Stronie internetowej, ale nie jest to obowiązkowe.
  13. W zgłoszeniu warto wskazać informacje umożliwiające identyfikację zamówienia tj. przede wszystkim swoje dane osobowe, numer zamówienia lub datę jego złożenia oraz określić niezgodność z umową jaka została stwierdzona przez Klienta oraz datę tego stwierdzenia, a także wskazać żądania wobec Sprzedawcy – co usprawni przeprocesowanie reklamacji. Zgłoszenie należy wysłać zgodnie z danymi kontaktowymi Sprzedawcy wskazanymi w § 2 ust. 10 powyżej.
  14. Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku nieudzielenia odpowiedzi w terminie uważa się, że reklamacja została uznana. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Klientowi na papierze lub innym trwałym nośniku np. drogą mailową.
  15. W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji za uzasadnioną – koszty doprowadzenia do zgodności z umową ponosi Sprzedawca.
  16. Sprzedawca dokonuje zwrotu Klientowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
  17. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z umową.
  18. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

§ 11 Konto Klienta

Podsumowanie: Tutaj dowiesz się w jaki sposób i na jakich zasadach zakładane jest Konto Klienta

  1. W sklepie możliwe jest założenie Konta Klienta. Założenie Konta jest bezpłatne.
  2. Założenie Konta możliwe jest podczas składania zamówienia poprzez zaznaczenie dodatkowej i dobrowolnej opcji formularza zamówienia. Formularz zamówienia zawiera pole, w którym należy wskazać swój adres mailowy, za pomocą którego będzie następnie możliwe logowanie do swojego Konta. Po utworzeniu Konta, system wyśle do Klienta wiadomość e-mail z odnośnikiem umożliwiającym ustanowienie hasła do Konta.
  3. Klient zobowiązany jest nie udostępniać danych do logowania osobom trzecim.
  4. W przypadku zaznaczenia dodatkowego pola (checkbox) dotyczącego założenia Konta, poprzez kliknięcie przycisku “Kupuję i płacę” między Klientem a Sprzedawcą zawierana jest umowa o prowadzenie konta w Sklepie. Umowa o prowadzenie Konta zawierana jest na czas nieokreślony.
  5. Klient może w każdym czasie wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym poprzez usunięcie konta lub poprzez wypowiedzenie z zachowaniem 7 dniowego okresu wypowiedzenie zgłoszone Sprzedawcy.
  6. Przetwarzanie danych osobowych użytkownika Konta odbywa się na zasadach określonych w Polityce prywatności, o której mowa w § 12 poniżej.

§ 12 Przetwarzanie danych osobowych

Podsumowanie: Tutaj dowiesz się kto przetwarza Twoje dane i na jakich zasadach

  1. Administratorem danych osobowych jest Ewelina Kaczmarczyk, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Lelcia – Ewelina Kaczmarczyk, ul. Obrońców Wybrzeża 5/71, 80-398 Gdańsk, NIP: 7432029020, REGON: 363327346.
  2. W zakładce Polityka prywatności oraz Polityka plików cookies dostępna jest Polityka prywatności i Polityka plików cookies, która określa wszelkie informacje wymagane zgodnie z art. 13 i 14 RODO tj. m.in. zasady przetwarzania danych osobowych Klientów i Użytkowników Sklepu, a także zasady korzystania z plików cookies.

§ 13 Polubowne Rozwiązywanie Sporów Konsumenckich

Podsumowanie: Tutaj dowiesz się gdzie możesz się zgłosić w razie wystąpienia sporu między nami

  1. Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  2. Klient będący Konsumentem może m.in. skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów, a także zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów (reklamacji i dochodzenia roszczeń) można uzyskać m.in. na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl.
  3. Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów ma charakter dobrowolny i wymaga zgody obu stron. Szczegóły reguluje ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
  4. Stosownie do art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Sprzedawca wskazuje, że pod adresem https://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami (platforma ODR). Platforma ODR stanowi jeden punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych wskazanym rozporządzeniem. Jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii.

§ 14 Opinie

Podsumowanie: Tutaj dowiesz się jak weryfikuję publikowane w moim sklepie opinie

  1. Klient jest uprawniony do wyrażenia Opinii.
  2. Opinie może wyrazić tylko potwierdzony Klient. Potwierdzenie, że Klient rzeczywiście dokonał zakupu polega na weryfikacji Opinii, czyli sprawdzeniu przez Sprzedawcę czy wyrażona Opinia została wyrażona przez osobę, która korzystała z Produktu lub zawarła ze Sprzedawcą Umowę, której przedmiotem był opiniowany Produkt.
  3. Weryfikacja polega na:
    1. wprowadzeniu wymogu, aby osoby dodające Opinie na stronie Sklepu były zarejestrowane jako Klient Sklepu (osoby posiadające Konto Klienta) lub
    2. sprawdzeniu czy podany przez Klienta wyrażającego Opinię adres e-mail zgadza się z adresem e-mail w bazie Klientów Sklepu.
  4. Sprzedawca jest uprawniony do ręcznego dodania Opinii, jeśli Klient wyraził Opinię bezpośrednio na adres e-mail Sprzedawcy lub w dedykowanej dla Klienta ankiecie lub za pomocą mediów społecznościowych Sprzedawcy. Tak wyrażona Opinia także podlega weryfikacji, o której mowa w ust. 3 lit. b powyżej.
  5. Opinie mogą także pochodzić od osób, które otrzymały produkty dostępne w Sklepie do testów, na podstawie barteru lub na podstawie innej umowy cywilnoprawnej – w zamian za wystawienie opinii. Tak wyrażoną Opinię Sprzedawca dodaje ręcznie na podstawie udokumentowanych informacji, jakie otrzymał odpowiednio od testera, osoby korzystającej z Produktów w wyniku wymiany barterowej lub osoby korzystającej z produktów w wyniku współpracy na podstawie innej umowy cywilnoprawnej. Tak wyrażona opinia zostaje oznaczona jako „opinia sponsorowana”.
  6. Sprzedawca nie modyfikuje Opinii. Publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne Opinie, jeśli przejdą weryfikację, o której mowa powyżej.
  7. W przypadku prezentowania przez Sprzedawcę ocen w skali od 1 do 5 lub ocen w postaci gwiazdek w formie średniej arytmetycznej, dla wyliczenia wskazanej średniej brane są pod uwagę wszystkie opublikowane Opinie, w tym opinie sponsorowane.
  8. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za treść pozostawionych Opinii, w szczególności treść Opinii nie może być podstawą do roszczeń Konsumentów lub innych osób trzecich.

§ 10 Nielegalne Treści

Podsumowanie: Tutaj dowiesz się jakie treści są w moim sklepie nielegalne i jak je zgłosić

  1. Sprzedawca nie prowadzi monitorowania treści publikowanych przez osoby trzecie w Sklepie/ Stronie internetowej.
  2. Za Nielegalne treści stanowiące naruszenie niniejszego Regulaminu sklepu uważa się w szczególności treści:
    1. naruszające prawa własności intelektualnej (w tym prawo autorskie), dobra osobiste osób trzecich lub Sprzedawcy, prawo ochrony danych osobowych,
    2. dyskryminujące, nawołujące do nienawiści, ksenofobiczne, rasistowskie, powszechnie uznanych za obraźliwe,
    3. mogące wprowadzać w błąd,
    4. promujące zachowania niebezpieczne dla zdrowia,
    5. promujące działalność (w tym usługi i produkty) osoby publikującej treść lub osobę publikującą treść lub działalność (w tym usługi i produkty) osoby trzeciej lub osobę trzecią,
    6. o charakterze spamu,
    7. zakłócające działanie Sklepu/Strony internetowej,
    8. nieodnoszące się do treści komentowanego artykułu lub nieodnoszące się do opiniowanego Produktu,
    9. zawierające irrelewantne linki.
  3. Jeśli Sprzedawca samodzielnie zauważy pojawienie się w Sklepie/ Stronie internetowej Nielegalnych treści, Sprzedawcy przysługują uprawnienia, o których mowa w ust. 10 poniżej.
  4. Osoba publikująca treść uznaną przez Sprzedawcę za nielegalną stosownie do ust. 3 powyżej, uprawniona jest do odwołania się od decyzji za pośrednictwem adresu e-mail: kontakt@lelcia.pl. Ust. 11 poniżej stosuje się odpowiednio.
  5. Sprzedawca wdrożył mechanizm umożliwiający dowolnej osobie lub dowolnemu podmiotowi zgłoszenie mu obecności w jego Sklepie/Stronie internetowej określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne treści.
  6. Zgłoszenie Nielegalnych treści, o których mowa w ust. 5 powyżej jest możliwe na adres mailowy Sprzedawcy kontakt@lelcia.pl. Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy:
    1. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią Nielegalne treści;
    2. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL oraz w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
    3. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw: przestępstwa związane z niegodziwym traktowaniem w celach seksualnych dzieci, przestępstwa związane z wykorzystywaniem seksualnym dzieci, przestępstwa związane z pornografią dziecięcą, nagabywanie dzieci do celów seksualnych, a także podżeganie, pomocnictwo i usiłowanie popełnienia któregokolwiek z tych przestępstw;
    4. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  7. W przypadku otrzymania zgłoszenia zgodnie z ust. 6 powyżej, Sprzedawca niezwłocznie przesyła na podane w zgłoszeniu dane kontaktowe potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
  8. Sprzedawca bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia powiadamia osobę zgłaszającą o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie.
  9. W decyzji, o której mowa w ust. 8 powyżej Sprzedawca wskazuje co najmniej treść decyzji o odmowie uwzględnienia zgłoszenia albo o jego uwzględnieniu i rozstrzygnięciu wraz z uzasadnieniem, a także przekazuje informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji. Sprzedawca nie musi przedstawiać uzasadnienia, gdy informacje są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości.
  10. W razie uznania przez Sprzedawcę, stosownie do powyższych postanowień, że treść stanowi Nielegalną treść, Sprzedawca, stosownie do okoliczności i według swojego wyboru, jest uprawniony m.in. do:
    1. oznaczenia treści jako nielegalnej,
    2. usunięcia treści,
    3. ograniczenia widoczności informacji,
    4. uniemożliwienia dostępu do informacji,
    5. zawieszenie lub zamknięcie Konta.
  11. Sprzedawca uznając odwołanie za uzasadnione przywraca treść uznaną za nielegalną lub wobec uznania odwołania za niezasadne przesyła odwołującemu się, tym samym kanałem komunikacji, stosowną informację wraz ze wskazaniem powodów uznania treści za nielegalną.

§ 12 Postanowienia Końcowe

  1. Regulamin obowiązuje od dnia 19.09.2024 r.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn, w szczególności zmian w prawie, zmian w modelu biznesowym Sprzedawcy lub zmian technicznych. Zmiany dokonywane są na przyszłość, tj. nie mają zastosowania do Umów już zawartych lub ofert już złożonych.
  3. Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej, stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia Umowy, z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej. Poprzednie wersje Regulaminu dostępne będą poniżej niniejszego Regulaminu w postaci odnośnika.
  4. Do ofert złożonych przez Klienta zgodnie z § 3 ust. 1-6 niniejszego Regulaminu przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej, stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie złożenia oferty, a w konsekwencji do zawartej w ten sposób Umowy również ma zastosowanie Regulamin obowiązujący przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej tj. w dacie złożenia oferty. Poprzednie wersje Regulaminu dostępne będą poniżej niniejszego Regulaminu w postaci odnośnika.
  5. Aktualizacja danych kontaktowych Sprzedawcy nie stanowi zmiany Regulaminu. Sprzedawca podejmuje jednak uzasadnione kroki, aby w jak najszerszym zakresie powiadomić Klientów o aktualizacji, np. poprzez zawiadomienie Klienta wysłane co najmniej 7 dni wcześniej na jego adres mailowy oraz wyświetlenie odpowiedniego banneru informacyjnego na Stronie.
  6. W przypadku umowy o prowadzenie Konta, która zaczęła być świadczona przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej, Sprzedawca informuje Klienta o zmianie Regulaminu drogą mailową, z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem. Zmiana ma zastosowanie do Klienta, jeśli wyraził on zgodę na kontynuację umowy z wprowadzonymi przez Sprzedawcę zmianami, chyba, że zmiana dotyczy dostosowania Regulaminu do obowiązującego prawa. Zmiana nie obowiązuje Klienta w zakresie zmian § 11 ust. 1-4 niniejszego Regulaminu. W każdym czasie Klientowi przysługuje prawo wypowiedzenia umowy, o którym mowa w § 11 ust. 5 niniejszego Regulaminu.
  7. W przypadku braku wyrażenia przez Klienta zgody, o której mowa w ust. 6 powyżej i z zastrzeżeniem tam wskazanym, usługa prowadzenia Konta jest świadczona zgodnie z Regulaminem obowiązującym w dacie zawarcia umowy o prowadzenia Konta. Sprzedawca może jednak z tego powodu wypowiedzieć umowę o prowadzenia Konta, z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia.
  8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odwoływania ofert, wprowadzania i odwoływania promocji, a także prawo do zmiany cen produktów oferowanych w Sklepie. Zmiany dokonywane są na przyszłość, tj. nie mają zastosowania do Umów już zawartych oraz do ofert już złożonych.
  9. Prawem właściwym dla rozstrzygania sporów związanych ze stosowaniem Regulaminu jest prawo polskie. Spory te będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny, z zastrzeżeniem możliwości prowadzenia pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów, o którym mowa w § 13 powyżej.
  10. W przypadku Przedsiębiorców (B2B), spory między Sprzedawcą a Klientem będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.

Wzór formularza odstąpienia od umowy

Adresat: Ewelina Kaczmarczyk, ul. Obrońców Wybrzeża 5/71, 80-398 Gdańsk.

Ja [imię i nazwisko konsumenta] niniejszym informuję o moim odstąpieniu od Umowy w zakresie [nazwy produktów], zamówionych dnia [data zamówienia].

Numer zamówienia: [numer]

Numer telefonu: [telefon]

Adres konsumenta: [adres]

Podpis konsumenta: [tylko jeżeli formularz jest wysyłany w wersji papierowej]

Poprzedni regulamin obowiązujący dla umów zawartych przed 19.09.2024 r.